вторник, 23 юли 2013 г.

Никола Вапцаров – ДВУБОЙ

71 години от разстрела на бореца за свобода – комунистът Никола Вапцаров! ВЕЧНА ПАМЕТ НА ГЕРОЯ! Нека в днешните тежки времена на новото робство, в което миньори остават отново под руините, семейства остават без домове, и деца без просвета и бъдеще, да се обърнем към миналото и да видим славните подвизи и саможертви на нашите революционери, за един по-добър свят.


ДВУБОЙ

Ние сплетохме здраво ръце,
с тебе се счепкахме здраво.
Кръв капе от мойто сърце,
грохнал си ти. Тогава? –
Един ще бъде повален,
един ще бъде победен –
и победеният си ти.

Не вярваш ли? Не те е страх?! –
но аз пресметнах всеки ход,
последния кураж събрах
и ти ще бъдеш победен,
разкапан, озлобен живот.

Не почваме сега, нали?
Двубоят ни е твърде стар.
Двубоят ни се води с жар
от дълги дни.
От дълги дни сме вплели здраво
ръцете си един във друг.
И никога не ще забравя
жестокия ти, груб юмрук.

Във мината избухна газ.
И въглещния пласт
               затрупа
петнадест човека доле.
Затрупа
      въглещния
              пласт
петнадесет
         човешки
               трупа.
Един от тях
           бях
              аз.

Пред прага на един бордей
дими
   изпуснат
          пистолет.
Трупът полека леденей...
И нито вик,
          и нито шум –
един куршум
и после – смет.
И колко леко...
И без бой,
без порив за живот,
без глас.
Ти спомняш ли си
кой бе той?
Това
    бях
       аз!

На мокрия паваж
              лежи
човек, застрелян из засада.
Небето, заредено с взрив,
ще падне с трясък
                на площада.
Човекът, който там
                 лежи
във локва кръв,
е моят брат
и в стъклените му очи
омраза и любов
             горят.
Извергът,
       мерзкият
              стрелец,
закри следите си
                завчас.
Ти спомняш ли си тоз подлец?
Това бях
        аз.

Но помниш ли, едно дете умря
       в Париж на барикада.
Едно дете
        във бой умря
със кървавата
            ретроградност.
Във жилите полека-лека
кръвта изстива
             като щик.
Ала една усмивка лека
по устните се плъзва в миг.
И после устните синеят,
ала в очите
          жар гори,
ала очите сякаш пеят:
"Liberte cherie!"...
Един гамен е
           прострелен.
Лежи скован във смъртен мраз.
Ти спомняш ли си
тоз гамен?
Това бях аз!

Но помниш ли,
           един мотор
прониза
      с смях
           и оптимизъм
мъглите,
      дето птица даже
не слиза
       в влажния простор;
един мотор с крила, които
разсичат
       ледната завеса,
изменят земната орбита
и с взрив на бензинни пари
разчистват пътя към прогреса.

Моторът, който пее горе,
е труд на моите ръце.
А тази песен на мотора
е кръв от моето сърце.

Човекът, чийто поглед верен
                        е вперен
                              в нервния компас,
човекът, който
             влезе в бой
с мъглите,
        с северния мраз,
ти спомнях ли си кой
                   бе той?
Това бях
        аз.

Аз съм тук
          и там. –
                   Навред. –
Един работник от Тексас,
хамалин от Алжир,
                поет...
Навред съм аз!
Навред съм аз!

Как мислиш,
         ще ли победиш,
навъсен, мръсен,
зъл живот?
И аз
    горя,
        и ти гориш,
и двамата
         се къпем в пот.
Но ти изчерпваш свойте сили,
слабееш ти,
          отпадаш ти.
Затуй така жестоко жилиш,
в предсмъртен ужас
                 може би...
Тогаз,
     на твойто място,
                    дружно,
ще изградим със много пот
един живот
         желан
              и нужен,
и то
    какъв живот!

23 коментара:

  1. Какво постоянно пишете за този национален предател Вапцаров???Той беше болшевишки платен агент на Коминтерна и си получи заплатата в стрелбището на запасните офицери.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ото, те явно мислят всички за малоумни!!! Колко пъти го повтарят тоя капитализъм!!! Като някаква мантра!!!
      НС Щурмовака

      Изтриване
  2. Странно, не знаех за него специално, че е бил болшевик. За Луканов, че е бил чифут да, но за Вапцаров - не, не знаех. Все тая!!! Ото, препоръчвам ти "Митът Аушвиц". Много е интересна!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  3. Заради тази книга, един професор, Тис Христоферсен, беше гонен отвсякъде, защото отрече една лъжа, измислена от чифутите!!! Наистина снимките са си гадни, но в днешно време в Африка са в същото състояние, а и по-зле!!! Комунисти, спрете да лъжете по адрес на национал-социалистите!!! Спрете, защото ние ще го направим!!! Ние предупреждаваме!!! Иначе ще се лее кръв!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  4. Еврейте хвърлят малки котенца и кученца в огъня по време на варварския ритуал Лаг Ба Омер!!! Ето линка: http://forum.vestnikataka.bg/index.php?topic=17638.0
    Има го и на руски: http://cursorinfo.co.il/news/novosti/2007/05/05/lag_ba/
    Сега да ни разправят колко са добри "горките" чифути!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  5. Внимавайте, защото ще кажа и на Елтимир за вас, и тогава няма да видите мира!!!!!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  6. Вие сте болшевишки агенти явно, щом толкова пишете за нас разни лайна и глупости!!! Престанете, докато не е станало късно!!! Не заплашваме, НО предупреждаваме!!!

    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  7. Ото, ще ги научим на уважение!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  8. Днешното поколение се разпада!!! Щом почнаха да се кефят на разни чалга маймуни и да подскачат като идиоти под звуците на негърския рап и разни там кичи-чикита, упадъка е неизбежен!!! Освен ако национал-социалистите не вземат властта!!! Ний ще възстановим семейните ценности и ще направим култ към Вагнер, Моцарт и другите истински велики изпълнители!!! Това е музика и ценност, а не това циганско боботене, наречено рап!!!
    Зиг Хаиль!!!
    НИЙ ИДЕМЪ!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  9. Ще забраним аборта, наркотиците и евтаназията!!! За сметка на това, ще легализираме различни вещества за лечение на ракови заболявания, като небезизвестният АнтиМалигноцит (AntiMalignocyt)!!! Не може хората да мрат в страшни мъки, щом има начин да се излекуват напълно!!! Ще върнем надеждата на хиляди раково болни!!! Заради глупаците в медицината, няма да мрат хората!!! Ще живеят напълно излекувани от тази отвратителна болест!!! Химиотерапията и лъчетерапията досега нищо хубаво не са донесли на хората, освен опадала коса (временно) и други странични ефекти!!! Ние ще легализираме най-различни вещества за лечение на рак!!! НИЙ ЩЕ ВЪРНЕМ НАДЕЖДАТА НА ОНКОБОЛНИТЕ В БЪЛГАРИЯ!!!

    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  10. НИЙ ИДЕМЪ!!!
    14/88
    311
    ККК
    WPWW
    C18
    BH Bulgaria
    НС Съпротива
    |Y|

    БНРП





    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  11. Ако трябва, Христов ще плати с живота си, но ще даде рецептата!!!

    ОтговорИзтриване
  12. НИЙ ИДЕМЪ!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  13. Чел съм му кмигата и съм запознат с живота му и как е гонен от ционисткото окупационно правителство.Даже са го съдили в Германия за доказателствата, доказващи липсата на Холокоста.Но не ги заплашвай толкова тези пишман антифашисти.Те са жалка работа и на умряло куче не вади нож.Аз съм ги наказвал доста пъти,но вече не лаят и даже на тяхните събори на Бузлуджа сме ходили и се насират,макар,че е пълно с комуняги и полиция.

    ОтговорИзтриване
  14. Забрави инициалите 13 13 13,NSWP,28,RAHOWA,

    ОтговорИзтриване
  15. Ото, че те човека го изгониха от Швейцария, където си лекуваше раковото заболяване!!! Тия чифути са за убиване!!! Ото, между другото, тия инициали какви са, тоест, знам че RaHoWa идва от Racial Holy War, което го е използвал за пръв път Бен Класен. NSWP беше Несъветски Варшавски Пакт, 13 и 28, откровено казвам, че не ги знам.
    НС Костотрошача

    ОтговорИзтриване
  16. Ото, тогава защо не престанат с техните простотийки, щом имаме толкова много доказателства, факти и материали против тях??? Защо не престанат да ни маскарят само??? Знаеш ли кой е тоя anarhobanan??? Нещо е бая наперен зад клавиатурата!!! Ото, тоя тип ти дължи ГОЛЯМО извинение заради ония обиди, помниш ли го??? Ако го хванем, ще яде бой!!! Аз веднъж на Бузлуджа хвърлях (извинявай, ако е вулгарно) торби с лайната на кучетата ми по комунягите!!! Добре, че ченгетата бяха заети с нещо "по-важно"!!!

    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  17. Ото, позволи ми един въпрос: онзи Дневник на онова момиченце, истински ли е или фалшификат??? В момента трудно се зареждат страниците и затова ми е интересно. Защото газовите камери са измислица!!! Тогава е имало епидемия на тиф също така. И знаеш ли кой е Мико Вълчев??? Елтимир го знаеш сигурно. Онзи, Ангел Грънчаров, дисидента.
    Ото, ако можеш, изпрати ми линк към някой магазин онлайн, където продават НС неща. Много искам да си купя черна тениска със мъртвешката глава Totenkopf!!! Аз имам 12 камуфлажни тениски, но искам да си купя две със щампа Totenkopf!!! И ако може да е в България, но ако няма в България, няма проблем, готов съм и от Америка или от Англия да си я взема!!! Или от Русия, не знам. Ото, много поздрави!!!

    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  18. Глупавата програма, която имам, за корекция на неправилно написани думи, понякога прави простотии!!! Изтривам я!!!

    НС Щурмовака

    Послепис: Ото, много готини снимки от турнира!!! Аз също ходя на еърсофт!!! Жалко, че не отидох на този!!! Бях в чужбина, зает!!! Много поздрави до семейството ти, до жената и децата!!!

    ОтговорИзтриване
  19. Най-добрата шарка е M81 Woodland, но аз обичам простичките като старата шарка на БА (по онова време БНА) и немската шарка на Бундесвера, Flecktarn. Е, и Multicam не е лош, но аз не обичам големи изгъзици!!! Ходя с кубинките на БА, тези с 4 дупки и 4 кукички!!! Много са добри!!! Понякога ходя и с едни HAIX P3.
    Имаш ли блог, Командосе???

    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  20. Ото, тия комуняги за жалост само от бой не вдяват!!! Трябва да ги изколим всичките, та да спрат!!! Ти виждаш, тия тука дето са, само философстват!!! Не, те не са философи, а фалософили!!!
    Не спират, Ото!!! От дума не разбират!!!
    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване
  21. Нека да си пишем другаде.Намери ме в vbox7- banda_kazanlak

    ОтговорИзтриване
  22. ОК, колега!!!

    НС Щурмовака

    ОтговорИзтриване