петък, 21 декември 2012 г.

Стоп на приватизацията и ликвидацията на БДЖ



Конституция на Република България

Чл.1. 
(2) Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция.
(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.
Какво представляват железниците?
- те са преди всичко обществена услуга, създадена с труда на поколения железничари и безвъзмедния труд на стотици хиляди българи
- те са най-евтиният, най-сигурният и най-екологичният транспорт в света
- изпълняват стратегическа функция по време тежки метеорологични условия, кризи, войни и други извънредни събития

Защо БДЖ не трябва да се приватизира?

- защото никой не е питал българския народ, който е истинският собственик на БДЖ дали иска да продава своята собственост. Това е все едно някой да продаде вашето жилище без ваше съгласие ........... 
- защото приватизацията в България е синоним на ликвидация и рязане за скрап – примерите са стотици, но най-фрапантните са: Кремиковци, Плама Плевен, БГА Балкан, Балканкар, БТК, ОЦК
- защото БДЖ и по-точно „Товарни превози” е последната компания, която може да спаси българската икономика от кризата и да даде глътка въздух на дребния и среден бизнес, а също и да печели след отварянето на железопътния тунел под Босфора.
- защото продажбата ще създаде частен монопол. Ще се повтори сценарият с Нефтохим и завишените цени на горивата, ЧЕЗ, EVN, EON и повишението на цените на тока без никакви инвестиции!!!
- Защото правителството в нарушение на ЗАКОНА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯТА ИСКА ДА ПРОДАДЕ ДРУЖЕСТВОТО БЕЗ РЕШЕНИЕ НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ и за смешната сума от 100 млн.лв. при положение, че само вагоните му са на стойност над 600 млн. лв. Това ще ощети българската държава с над 1 МИЛИАРД ЛЕВА приходи за срок от 10 години.
- Защото Холдинг БДЖ има дългове от над 800 млн. лв., натрупани основно благодарение на заем от времето на министър Николай Василев и целенасоченото недофинансиране на дружеството. Тези пари след продажбата печелившите „Товарни превози” ще трябва да ги извадим НИЕ БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ ОТ НАШИЯ ДЖОБ.
Защо искаме БДЖ да се управлява от железопътни специалисти и от граждански надзорен съвет?
- защото сегашните ръководители, които в по-голямата си част не са железничари водят БДЖ умишлено към отблъскване на пътниците и фалит в интерес на автобусните фирми! !
- защото от година и половина са замразени всички инвестиции в компанията, включително и ремонтът на вагони, а господата настояват дори да се режат товарни вагони, въпреки ежедневния недостиг на между 100 и 200 вагона! Не дочакахме и ТУРСКИТЕ спални вагони, които ни обещават повече от половин година, а ръководството обяви няколко търга за продажба на 330 товарни, 233 пътнически вагона (сред които и спални) и 49 локомотива
- защото некадърното ръководство и министърът на транспорта клеветят публично компанията, на която са ръководители и я наричат „боклук” и „цирей”!
- защото обвиняват обикновените ж.п. служители в далавери, при положение, че кражбите се вършат с мълчаливото съгласие на ръководителите на компанията! (рязането на линии, изчезването на хиляди вагони, рязането и продажбата на локомотиви в чужбина)

22 декември 2012г. от 12:00 на обяд на Централна гара – Протест!!!

obshtestven@mail.bg
„Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт”
http://www.facebook.com/groups/174323535991493/

Вижте още:

БДЖ и „правилната икономическа логика“ на г-н Владимиров

1 коментар:

  1. I think this іs among the most important іnfo
    for me. And i am glad reading your artіcle.
    But shοuld remark on few genеral things, The site style
    iѕ great, the artіcleѕ is really grеat :
    D. Gοod job, cheers

    My page ... payday loans

    ОтговорИзтриване