петък, 9 ноември 2012 г.

Оставиха без помощи майка с ампутирани крака заради 93 стотинки



Агенцията за социално подпомагане е отказала да приеме документите за помощ за отопление на 40-годишна жена от София, която е с два ампутирани крака и е майка на 14-годишен син, защото доходът й надвишавал максималния праг с 93 стотинки, съобщи Нова телевизия.

Даниела Стаменова е в инвалидна количка от 10 години. Първо ампутирали единия й крак, а тази година се наложила ампутация и на другия. Жената има 14-годишен син, а разчита само на инвалидната си пенсия от 164 лева и детските надбавки от 35 лева. 

„Преди три месеца ми спряха тока, в момента съм на ток от комшиите, дойде ЧЕЗ не можах да си платя, взеха ми електромера и останах без ток”, разказва Даниела. В търсене на изход жената кандидатства за помощи за отопление. 14-годишният й син Кирил отишъл да подаде необходимите документи, но в Агенцията за социално подпомагане не ги приели, защото изчислили, че доходите на Стаменова и мъжа, с когото живее, надвишават с 93 стотинки максималния праг за получаване на помощи.

„Казват ми, че надвишавам с 93 стотинки, даже не са приели молбата. Нямам дърва няма с какво да се отоплявам, печката сигурно ще ми харчи към 200 лева, аз няма с какво да ги платя. Не искам и да ви говоря, че се чувствам ужасно, когато сутрин синът ми излиза и ми казва: „Мамо, колко парички имам днес за закуска”. Само това е единственото, което ми скапва целия ден”, обяснява отчаяно Даниела.

От Агенцията за социално подпомагане обясняват, че при тях наистина не е постъпвала молба и че щом има надвишаване на дохода, без значение с колко, помощ не може да бъде отпусната. 

По думите на Даниела, миналата година семейството й е получило отказ заради надвишаване с една стотинка. 

14-годишният Кирил, който е неотлъчно до майка си, пък отдавна се е примирил, че не може да има много неща, които неговите връстници притежават. Той е отличник в училище и изучава японски език. Този месец Даниела ще се бори да му купи учебници.

19min.bg

2 коментара:

  1. За българите -вечно няма,а мангалите ги отрупват и помощи и храни и детски и социални и добавки и нищо не плащат,а само крадът и изнасилват и убиват.Това е България и кур за вас дето само защитавате мангалите!!!

    ОтговорИзтриване
  2. За всичко са виновни капиталистите, които ти и твойта шайка от безмозъчни безделници защитавате.От 23 години нещастници като теб разграбват и унищожават държавата ни! Не е зле да излезеш малко от интернет, но нали мама не те пускан навънка дебел глупак.

    ОтговорИзтриване