петък, 31 август 2012 г.

Софиянци поискаха безплатно метро в София



Апелът от името на гражданските инициативи "Метро за гражданите", "Нов устройствен план" и "Граждани за София" отправи Димитър Димитров на пресконференция в БТА на тема "Капчици катран в меда на софийското метро."

Димитров изтъкна, че въвеждането на безплатно пътуване по всички линии за всички граждани, независимо от възрастта и социалния им статус, ще бъде първото реално усещане на гражданите за европейска солидарност.

Ясно е, че парите, вложени до момента в метрото никога няма да се върнат чрез билети, заяви Димитров и поясни, че общината разполага с достатъчно средства, събирани от дадените под наем стопански обекти по продължението на 1-вия, а сега и от 2-рия метродиаметър, за да може да издържа персонала и метрото и да изплаща разходите по него.

Ясно е, че при общински бюджет от 1,3 млрд. лева, от които над 60 милиона лева се усвояват от администрацията, има резерви, чрез които да се осигури безопасната експлоатация на метрото, подчерта още Димитров.

Според гражданите безплатното пътуване ще бъде една своеобразна финансова помощ за тях в условията на криза, "както и своеобразна компенсация не само към тях, но и към гостите на столицата за грешките, допуснати при проектирането на метрото."

Димитров е категоричен, че трябва да бъде променена цялата философия за изграждане на метрото в София, така че да осигурява достъп за максимален брой хора. Според него самото разположение на станциите не е правилно. По неговите думи първият лъч на метрото е трябвало да минава под Цариградско шосе. “На автобусните спирки на хотел "Плиска" и на Окръжна болница сега чакат стотици хора, докато на метростанция "Жюлио Кюри" слизат едва 30-40 души, а на спирка "Мусагеница" – почти никой“, обясни той. Гражданите питат защо метрото не е разклонено и по бул. "България", за да обслужи още 300 хиляди софиянци, а не само 30-те хиляди от квартал "Лозенец." Те недоумяват и защо метрото не беше разклонено към Централните гробища и Хаджи Димитър и защо беше върнат трамвая по бул. "Мария Луиза."

Неимоверни щети, според представителя на гражданите, са нанесени на античния град с изграждането на гордостта на управляващите, а именно превръщането им в галерии. "Станахме свидетели на тотално несъобразяване и погребване на истинската археология."

Припомняме, че днес – 31 август, с големи тържества (струващи над 47 хил. лева) бе открит вторият лъч на метрото в София. За целта у нас пристига и шефът на ЕК Жозе Мануел Барозу. Столична община "великодушно" разреши на хората да се возят днешния ден безплатно. Обаче с пускането на втората линия картата за пътуването в метрото в София поскъпва. Персонализираната ще струва 35 лева, а тази без име  –  42 лева. Все така пътуващите по едната линия сега от 23 лева започват изведнъж да плащат 42  –  двойно увеличение на градския транспорт.


Вижте още:

Как да се финансира градският транспорт в България, за да стане безплатен
http://actionredbg.blogspot.com/2012/08/Kak-da-se-finansira-gradskiat-transport-v-Bulgaria-za-da-stane-bezplaten.html

Талин преоткри социализма – пуска безплатен градски транспорт
http://actionredbg.blogspot.com/2012/08/Talin-preotkri-socialisma-puska-bezplaten-gradski-transport.html

Центърът за градска мобилност бърка във вашия джоб!
http://actionredbg.blogspot.com/2012/05/blog-post_2543.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар